Asertivita a řešení konfliktů
Hlavní stránka » Firemní vzdělávání » Firemní vzdělávání » Top a střední management » Asertivita a řešení konfliktů
Určeno
- Manažerům a vedoucím podnikatelům
Cíl
- Využít potenciál asertivity pro denní manažerskou praxi
Obsah
Asertivita
- Pasivní, agresivní a asertivní chování – základy asertivního přístupu
- Využití asertivity při předcházení a řešení konfliktů
- Kdy a jak využít asertivní techniky
- V čem spočívá asertivní jednání – asertivní práva
- Základní dovednosti a techniky ( tmavé brýle, gramofonová deska, otevřené dveře, sendvič…)
- Umění odmítnout a přitom neztratit
- Přijímat a dávat pochvalu
- Vyrovnávat se s kritikou
- Hodnotit a poskytovat zpětnou vazbu
- Požádat o laskavost
- Aktivní trénink asertivních technik a jejich využití v motivaci, vedení lidí, řešení emočně vypjatých situací.
Řešení konfliktů
- Kde vznikají
- Jak zachytit a řešit potenciální konflikt
- Obsahová rovina konfliktu
- Emoční rovina konfliktu
- Využití různých komunikačních strategií dle typu konfliktu
Obsah kurzu je pouze orientační. Stanovení přesného obsahu, rozsah kurzu a příprava konkrétních případových studií a cvičení z vašeho podniku budou upřesňovány na společném jednání.