Asistentka - důležitý člen týmu podpory manažera
Hlavní stránka » Firemní vzdělávání » Firemní vzdělávání » Podpora managementu » Asistentka - důležitý člen týmu podpory manažera
Určeno
- Pro asistentky, recepční, pracovníky sekretariátu, kteří chtějí účinněji komunikovat a organizovat svou práci
Cíl
- Osvojit si dovednosti nezbytné pro zvládnutí všech denních činností asistentky a zvýšení její osobní efektivity, účinně komunikovat s manažerem, kolegy i zákazníky, zvládat konfliktní situace, využívat telefon jako nástroj pozitivní prezentace firmy
Obsah
Komunikační dovednosti
- První dojem jako způsob prezentace kultury firmy před zákazníkem
- Základy efektivní komunikace
- Účinné naslouchání
- Rozpoznání vlastního komunikačního stylu
- Typy osobnosti
- Překonávání komunikačních bariér
- Neverbální komunikace – řeč těla
- Chyby a šumy v komunikaci
- Strategie zvládání obtížných situací a konfliktů se zákazníky i se zaměstnanci
- Uplatnění asertivních technik tlumení hněvu
- Výhody a omezení komunikace po telefonu
- Zodpovědnosti za vedení telefonního hovoru a předání vzkazu
Organizace sekretariátu
- Rozlišování důležitých a naléhavých činností
- Vzájemná závislost plánování času asistentky i manažera
Vystupování v souladu s etiketou
- Osobní styk (základy etiky a etikety, pozdravy, představování a oslovování, příprava společenských akcí, pracovních návštěv…)
- Písemný styk (pravidla písemného styku, používání titulů, dopisy, e – maily…)
- Zásady telefonní komunikace (specifika a zásady telefonní komunikace, předávání vzkazů)