Komunikační dovednosti pro obchodníky
Hlavní stránka » Firemní vzdělávání » Firemní vzdělávání » Obchod a obchodní management » Komunikační dovednosti pro obchodníky
Určeno
- Všem obchodníkům a vedoucím obchodu
Cíl
- Pochopit a procvičit si principy efektivní komunikace, zásady jednotlivých komunikačních dovedností
- Ověřit si osobní předpoklady pro úspěšnou komunikaci s okolím
- Seznámit se s psychologií prodeje
- Pochopit a vyzkoušet si možné problémy komunikace
- Vyzkoušet si asertivní techniky a dovednosti
Obsah
Efektivní komunikace
- Strategie budování vztahů a styl úspěšného obchodního jednání z pohledu komunikace
- Komunikační dovednosti (efektivní naslouchání , kladení otázek, shrnování a získávání zpětné vazby, zvládání emocí v komunikaci)
- Neverbální komunikace
Psychologie prodeje
- Osobnostní typy – základ psychologie
- kdo jsem a jak to ovlivňuje můj komunikační styl – test a výklad
- jak odhadnout zákazníka a správně s jeho typem komunikovat
- Zákazník
- různé typy chování zákazníků v závislosti na jejich typu
- typická očekávání zákazníků podle osobnostních typů
- co očekávání a nakupují – přizpůsobení prodejního rozhovoru k různým typům zákazníků
- typické námitky pro různé typy zákazníků
Specifika komunikace v obchodním jednání, asertivita
- Specifika komunikace v obchodním jednání – základy asertivního přístupu, zdolávání námitek, řešení reklamací, stížnost jako šance, zvládání agresivních projevů, řešení konfliktních situací, techniky aktivního naslouchání a ověření porozumění zákazníkovi, brzdící a posilující reakce v komunikaci
- Přímé, pasivní a agresivní jednání
- Rozhodování o taktikách a postupu vyjednávání
- Taktické varianty zveřejnění vlastní nabídky
Možné výstupy z tréninku:
- vytipování prioritních rezerv ve skupině
- seznam bariér efektivnější komunikace u obchodníků
- náměty pro akční plány rozvoje komunikačních dovedností
Obsah kurzu je pouze orientační. Stanovení přesného obsahu, rozsah kurzu a příprava konkrétních případových studií a cvičení z vašeho podniku budou upřesňovány na společném jednání.